Buenos días.

El trabajo de hoy es el siguiente:

2ºAX: Realización de una prueba de “listening” en Classroom.

4ºAX: Continuamos con el trabajo de ayer sobre la guía de viajes en Book Creator o en cualquier otra herramienta similar como, por ejemplo, Genially.

1ºBachillerato B: Realización de una prueba de “listening” en Classroom.

3BAF: Los alumnos realizarán una historia cooperativa en Padlet.

🍀Good morning !!!

Todas las tareas que publiqué en Classroom llevan las instrucciones de lo que hay que hacer y la fecha de entrega, pero dadas las circunstancias y problemas que habéis tenido algunos, os doy la posibilidad de entregar las tareas hoy también.

Aquí os dejo unos links donde podéis practicar las 4 destrezas (speaking, listening, reading, writing) cuentos cortos en inglés con audio y fichas, y juegos relacionados con el idioma inglés. Cuando todos hayáis entregado las tareas iré subiendo las soluciones.

http://www.mansioningles.com/

www.englishontherocks.com

http://learnenglishteens.britishcouncil.org/

http://www.cuentoseningles.com.ar/shortstories/english/index.html

🌈Have a nice weekend and stay at home!!!!

Good morning to every parent or student reading this entry!

Here you have the tasks for today

2º Bachillerato B

Good morning everyone;

As it was explained in yesterday video conference, today you have to write a Descriptive essay (in between 150 and 175 words), all the instructions are included in Task 6 in Google Classroom. You will find plenty of material on how to do it in Task 5. The writing must be in Word format and it must be handed in before 9.25, the hour when our lesson on Friday finishes. Any writing which is handed in after this hour will be penalised.

As you know I will be available during hour lesson, just in case you might have any question.

 

3º ESO D

Good morning everyone;

Today you have to do a writing task in pairs. You have to write about your opinion of the story we read in class. You will find all the instructions related to the writing in Task 6 in Google Classroom. The task must be handed in before 2 o’clock and remember that if you have any question I will be available during our lesson time on Friday.

I hope you all have a nice weekend

 

Good morning to every father, mother or student reading these entry;

Here you have the instructions for today tasks

3ª ESO D

Students will have to do a Writing Test for which they have the instructions in Google Classroom. The test should be performed during their lesson time.

I will be available the whole hour of their lesson to answer the questions they might have.

 

2º Bachillerato B

Students will have a video conference explaining them how they have to do a Descriptive Essay. Apart from the video lesson, they will have plenty of materials explaining the issue attached to today task in Google Classroom. In addition, they will have to hand a piece of writing in this topic tomorrow morning in their usual lesson time.

I will be available the whole hour of their lesson to answer the questions they might have

 

2º Peluquería y Estética; 2º Mantenimiento de Vehículos

Muy buenos días a todas y todos!

La tarea de hoy es muy sencilla. La ficha que os adjunto es un reading (un texto para leer). Leedlo tranquilas/os y traducir todo aquello que necesitéis. Después solo tenéis que hacer los ejercicios que aparecen debajo. Como hemos estado haciendo, una vez que tengáis los ejercicios hechos, les hacéis una foto, los adjuntáis a la tarea y la entregáis.

Ya sabéis que estaré disponible para cualquier duda durante la hora de clase

 

1º Grado Superior Comercio Internacional

Students will have to do a Writing Test for which they have the instructions in Google Classroom. The test should be performed during their lesson time.

I will be available the whole hour of their lesson to answer the questions they might have.

 

1º Grado Medio Peluquería y Cosmética Capilar.

Students will have to do a Reading Test for which they have the instructions in Google Classroom. The test should be performed during their lesson time.

I will be available the whole hour of their lesson to answer the questions they might have.

 

 

Buenos días.

Este es el trabajo de hoy:

2ºAX: Realización de una prueba de “reading” sobre el libro de lectura: Egghead, a través de Classroom.

4ºAX: Realización de una guía de viajes usando la web: www.bookcreator.com. Este trabajo les llevará tiempo hacerlo y por eso tienen como plazo de entrega el próximo domingo a las tres de la tarde.

1ºBachillerato B: Realización de una prueba de “reading” sobre el libro de lectura: “Shake Hands Forever” a través de Classroom.

HELLO EVERYONE!

Os mando la primera tarea para esta semana. Vamos a continuar con el workbook, temas 7 y 8. Os di las fotocopias el último día de clase para aquellos que todavía no tenían el libro, de todos modos os adjunto una fotos de las páginas. Os voy a mandar varios enlaces y páginas para practicar el BE GOING TO y el WILL que ya se explicó en clase, los PRONOUNS y el 1st CONDITIONAL. Cuando los hagáis le echáis una foto y me lo adjuntáis para comprobar que lo habéis hecho. Si tenéis alguna duda me escribís, ok?

Thank you!

PILAR VICTORIO

 

Links:

  • Be going to and will: 
  • Pronouns:
  • Conditionals:

Buenos días.

Este el trabajo para hoy:

1ºBachillerato B: Prueba de Reading en Google Classroom a la hora de clase.

3BAF: Hoy los alumnos deberán hacer los siguientes ejercicios del Student’s Book: el 1 de la página 54 y el 5, 6, 7 y 8 de la página 55.

Good morning!

As I have been doing, here you have the tasks students have to perform for today.

(Aquí están las tareas, que los alumnos/as tienen que hacer para hoy)

3º ESO D

Good Morning

Today students have to do a test about the book we read in class. For this purpose, the will find a link in Google Classroom. They have to access this link and they will find the test. Once they have answered all the questions, they have to send the test, they will find the send button at the end of the test. I will send them the grades when they all have finished and send their tests.

Hoy vamos hacer el test de la historia que leímos en el libro de lectura. Para eso los alumnos/as encontrarán un link en Google Classroom. Tienen que acceder al link y allí encontrarán el test. Una vez que terminen de responder a todas las preguntas, tienen que enviar el test. Encontrarán el botón enviar al final de todas las preguntas. Les enviaré sus notas cuando todos/as hayan terminado dicho test.

 

As you already know, I will be available to answer any question during our lesson time.

Ya sabéis que estaré aquí por si tenéis alguna pregunta durante la hora que tenemos de clase.

 

2º Bachillerato B

Good morning everyone!!

Today we are going to work pages 64 and 65 of the Student’s book.

First, form page 64, you have to do exercises 1,2, 3, the Chart (Word Families: Crime), 5,6 and 7. (Find the tracks you need for exercises 5,6 and 7 attached to the task).

Then from page 65, you have to do exercises 1 and 2 (PLEASE, pay attention to these exercises as you will have to do a speaking test about Asking for and Giving advice).

Finally, you also have to attach the sentences from the rephrasing that I sent you as homework on Monday.

We will do it as we have been doing it, that is, you do the exercises in your notebooks, take a photograph of them and send it. Don’t forget to hand your tasks in once you have finished them.

I’ll be in front of the computer during our lesson time, so if you have any doubt or question, ask me.

We will do a Google meet class on Thursday, so do not forget to be connected from 9.25 to 10.20, as I will explain you all the things related to the task you will have to do.

 

Buenos días a todos/as;

Hoy vamos a trabajar las páginas 64 y 65 del student’s book.

Primero, de la página 64 tenéis que  hacer los ejercicios 1,2,3, el cuadro (Word Families: Crime),5,6 y 7 (las pistas de audio para los ejercicios 5,6 y 7 están adjuntadas a la tarea en Google Classroom)

Después de la página 65 tenéis que hacer los ejercicios 1 y 2 (Por favor, prestad atención a estos ejercicios ya que más tarde haremos un examen de speaking de pedir y dar consejo).

Por último tenéis que adjuntar las frases de rephrasing que teníais de deberes.

Estaré delante del ordenador durante nuestra hora de clase, así que si tenéis alguna duda o pregunta, estaré encantado de responderla.

Vamos hacer una clase por Google meet el Jueves de 9.25 a 10.20, que no se os pase estar conectados ya que voy a explicar como tenéis que hacer la tarea de ese día.

 

1º  Formación Básica Peluquería y estética

Good morning everyone!

You will find in Google Classroom all the information related to today’s task. Here you have two links you will need to watch before you do the worksheet attached to the instructions. Once you have done the exercises in your notebooks take a photograph and send it through the ‘class tasks’ section. I will send you the corrections once I have received all the tasks.

Video 1: Present continuous vs. Present simple https://www.youtube.com/watch?v=OsW5sV3GMDM

Video 2: Present continuous vs. Present simple https://www.youtube.com/watch?v=v6nqE6UIzHw (este es en castellano)

Remember I will be available during hour lesson time just in case you have any question.

Buenos días a todas y todos;

Encontrareis en Google classroom toda la información de la tarea de hoy. Tenéis dos links que necesitareis veer antes de hacer la ficha que he adjuntado a las instrucciones. Una vez que hayáis hecho la ficha en vuestro cuaderno, mandarme una foto a través de aquí (por Google Classroom) y a través de la sección de ‘Tareas de clase’. Una vez que tenga el trabajo de todos/as os mandaré las correcciones.

Recordar que voy a estar aquí durante nuestra hora de clase por si tenéis alguna pregunta.

Un saludo y espero que todo vaya bien con la cuarentena.

 

2º Formación Básica Peluquería y Estética

Good morning everybody!!!

Today we are going to revise There is/ara and vocabulary about the house. Yo will find in Google Classroom a document which contains vocabulary about the house, prepositions and , in addition, a revision of there is/are ( You also have a video in the link where there is/are are explained, find it at the end of this message). Take a look to all the material and, then, you have to do the worksheet. As we did las week, you have to do the exercises in your notebooks, take a photograph of them and you send them to me through Class tasks section. Don’t forget to hand them in.

If you have any doubt, I will be available during our lesson time to answer any question and I will be also available through Google Meet if I have to explain you something!!

There is/ are link: https://www.youtube.com/watch?v=buj0TVeyj7k

I hope you all are fine!!

Hoy vamos a repasar there is/are y el vocabulario de la casa. Para eso os he adjuntado un documento en Google Classroom que contiene el vocabulario de la casa, las preposiciones y además el repaso de there is/are  (también tenéis un video donde lo explica en el link que os dejado al final). Echadle un vistazo a todo y después hacéis los ejercicios. Como ya hicimos la semana pasada, haced los ejercicios en el cuaderno, les hacéis una foto y lo mandáis por tareas de clase. Que no se os olvide darle a entregar tarea

Sí tenéis alguna duda o pregunta estaré disponible durante la hora de clase para responderos y por google meet por si tengo que explicaros algo yo.

Espero que todas estéis bien!!!!!

 

1º Grado Superior Comercio Internacional

Today students have to a reading test. They will find all the instructions in Google Classroom, their grades will be given after correcting all their tests.

El alumnado tiene un examen de reading hoy. Encontrarán todas las instrucciones en Google Classroom, se les darán sus notas después de corregir todos sus exámenes.

Espero que todo os vaya bien!!

 

 

Buenas tardes!

Como ya sabéis todos vamos a continuar con nuestra formación a través de la plataforma EDMODO. En ella os iré subiendo tanto materiales como asignaciones y tareas que deberéis ir consultando diariamente. Además también tenéis mi correo electrónico por lo que disponéis de diferentes formas de poneros en contacto conmigo.

Un saludo a todos.

Pilar Victorio